ERDEM SAKER

ERDEM SAKER, BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI HİKMET ŞAHİN’E ÖNERİ VE UYARILARDA BULUNDU:
“MERİNOS TEKNİK ÜNİVERSİTE OLMALIDIR”
1994-1999 döneminde Bursa’ya damgasını vurmuş bir belediye başkanı Erdem Saker. Uzun yıllar bürokraside edindiği deneyimlerle geldiği belediye başkanlığı koltuğundan alnının akıyla ayrıldı.
Soğanlıpark, Kent Kütüphanesi, Havuzlupark, arıtma tesisleri, çöpten elektrik üretme tesisi, 2020 Bursa Anayasası ve daha birçok hizmete imza attı. İzleri silinmeyecek bir dönem geçirdi.
Ancak, Türkiye genelinde esen DSP fırtınası, Erdem Bey’in ikinci dönem seçilmesini engelledi.
Halen, haftalık Ekohaber gazetesinde yazılar yazan Erdem Saker, Bursa’yı çok yakından takip ediyor.
Dikkate alınıp alınmadığını bilemiyoruz ama düşüncelerini, gözlemlerini aktararak, deneyimlerinin ve birikimlerinin Bursa’da yaşayanlarca kullanılmasını istiyor. Hiçbir karşılık beklemeksizin…
Sayın başkan şu an neler yapıyorsunuz?
Şu anda İstanbul’da bir firmada çalışıyorum. Düzce-Melen’den İstanbul’a içme suyu getirilmesiyle ilgili 1 milyar dolarlık bir proje bu.
Orada somut göreviniz ne?
Düz mühendislik yapıyorum. Yılbaşından bu yana haftada üç gün gidip geliyorum.
Üç günün haricinde neler yapıyorsunuz?
Bursa’da yaşıyorum. Bundan birkaç ay önce Doburca’da bir çiftlik almıştım. Orada çiftçilik yapıyorum.
Ne yetiştiriyorsunuz?
Her şey. Bursa’da ne yetişiyorsa, hepsi var tarlada.
Bursa sosyal yaşamındaki yeriniz nedir?
Gazeteciler sorduğunda, Bursalı olma sorumluluğuyla görüşlerimi söylüyorum, arada sırada televizyon programlarına konuk oluyorum.
Geri döşünü oluyor mu bu söylediklerinizin?
Yok, hayır. Ama ben bunları birer tarih ibelge olarak görüyorum. Bir zamanlar bir Erdem Saker vardı, o da şunları söylemişti; doğru söylemişti denileceğine inanıyorum.
Örneğin son günlerde Merinos üzerine düşünüyorum. Çok tarihi bir dönemeçten geçiyoruz. Karar verenler, izleyenler, herkes sorumlu.
Bilindiği gibi Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, bir vakıf üniversitesi kurma kararı aldı. Şimdi belki birileri pişmiş aşa su katıyor diyecek ama burası vakıf üniversitesi olmalıdır.
Bir sanayici dostumuz geçenlerde bu kente bir teknik üniversite şart dedi. Katılıyorum. Makine, elektrik, elektronik gibi bölümlerin öncelikli olduğu bir Merinos Teknik Üniversitesi Atatürk’ün kemiklerini sızlatmayacak bir çözüm olur.
Burada belirtmek gerekiyor ki, Bursa’nın uluslar arası fuar ve kongre merkezi vardır. 600 bin metrekare alanda planlanmış bu tesis, süratle tamamlanarak, daha da işlevsel hale getirilmelidir. Burası bırakılıp, Merinos’a dönmenin anlamı yok. Oradaki mevcut binaları uluslar arası çapta bir kültür merkezine dönüştürmek çok zor.
Kültür merkezinden bahsetmişken, Kültürpark’ın içinde temeli atılmış yer ne olacak? O zamanın parası 2 trilyon harcanmıştı…
O tabii ki, gizli hesabın görüntüsüydü. O gizli hesap İpekiş’ti. Baktılar pabuç pahalı, İpekiş kenara itildi ve o işe girişildi. Ne yazık ki, Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu buna izin verdi. Aynı Mete Tapan grubu, şu an Cuma pazarı olan yer varya… Orası için ben, “Bursaray istasyonu ile bütünleştirelim, matlı otopark yapalım, yarım kat kazanalım, üstünü lunaparkın hizasına getirelim, lunaparkı oraya taşıyalım, lunaparkı da gül bahçesine katalım dedim. Mete Tapan grubu, olmaz dedi. Bana yok diyen kurul gitti gül bahçesinin yok olmasına yol açacak projeye evet dedi.
Sizin döneminizde yapılan hayvanat bahçesi, sizden sonraki belediye başkanı tarafından eleştirilmişti. Hatta bazı siyasetçiler tarafından hakarete varan açıklamalar yapılmıştı. Bu konuda hiç dava açtınız mı?
Hayvanat bahçeleri bizde küçümseniyor ama bugün Avrupa’da hayvanat bahçelerine gidin, yeni doğmuş çocuklar dahil herkes oradadır. Bizim hayvanat bahçesi, Avrupa Hayvanat Bahçeleri Birliği’nin denetiminde yapıldı. Bakın bir yıl içinde oraya 1 buçuk milyon insan gitti, bunun 400 bini çocuktu.
Bana yapılan hakaretlere gelince…
Recep Önal’ın “Onu maymun kafesine kapatmak lazım” sözüne dava açmadım. Ama Fahrettin Gülener, “şerefsiz” diyerek hakaret ettiği için 11 milyar lira tazminat ödedi. O parayla birkaç parka ağaç diktim, geri kalanıyla çocuk okutuyorum.
Bursa’ya çok önemli hizmetler yaptınız. Kent kütüphanesi, Botanik parkı, arıtma tesisi, Demirtaş çöplüğünün ıslahı ve elektrik üretilmesi, çöp toplama…
Bu konu çok önemli. Bizi Avrupa Birliği’ne alırlarsa en çok zorlanacağımız konuların başında geliyor. Ben belediye başkanlığından ayrıldığımda Bursa’nın yüzde 10’u çöpü ayırmaya başlamıştı. Avrupa Birliği’nin yeni çıkan genelgesinde, evden çıkan çöplerin azami yüzde 15’i çöp sahasına gömülecek ki, o da inşaat artığıdır. Geri kalan hepsi yeniden değerlendirilmek zorunda.
Bursa’daki durum nedir?
Gidin Hamitler’e eski Yalova çöplüğündeki düzen orda kuruluş; yani toplayıcılar orada barakalar kurmuş, haldır haldır çöp ayıklanıyor. Tırlarla çöpler taşınıyor. Orası duman dumana gidiyor. Yani yakılıyor. Halbuki, günlük öpün aynı gün gömülmesi lazım önemli olan geri dönüştürülecek çöpü evlerden ayrı toplamaktır. Gönül isterdi ki, Erdoğan Bey, görevden ayrıldığında Bursa’nın tamamında çöp ayrılmış olsaydı. Çünkü insanlar hazırdı; aşağı mahallelerde insanlar bize gelip, “Başkan bize de torba ver, biz de ayıralım, niye sadece Nilüfer’dekilere torba veriyorsunuz” demişlerdi.
Şu an ne yapılması gerekir?
Dendi ki, çöpten etil alkol üretimi yapılacak. Ama ne zaman, nedir? Bu olay Avrupa’da hiç yok, dünyada yeni olduğunu öğrendim. Kanada’da var. Büyükşehir Belediyesi Kanada firması ile anlaşma yaptı. Günlük çöpleri evlerden kendi toplayacak, bir yere götürecek, orada etil alkol üretecek, geri kalanını da gömecek.
Nasıl üretiliyor bu?
Yeni bir teknoloji. Bu teknolojinin Türkiye’ye sokulması için çevre sorunu yaratmadığına dair Çevre Bakanlığı’ndan onay alınması lazım. Lisans olayı olması lazım. Kafadan, yap kardeşim diyemezsin. Geçenlerde Sayın Başkanın beyanında o konu ortalarda diyordu. Oysa bir ön protokol yapıldı. Etil alkol olayı başladı ama geri dönüşümden vazgeçildi gibi… Oysa son süratle insanların evinde çöpü ayrı toplaması konusunda kampanyalar düzenlemek gerekiyor. Bu da Yerel Gündem 21 çalışma gruplarıyla, halkla beraber olmalı.
HAVAALANI TARTIŞMASINA NOT
Sayın Saker, Bursa’da yeniden bir havaalanı tartışması alevlendi. Bu işe taraftar olanlar bile şu an pişmanlık ifadeleriyle demeçler veriyor, yazılar yazıyorlar. Herkes topu bilinmeyen birilerine atıyor.
 Yenişehir Havaalanı bana göre doğru yerde. Bursa kararlarını hemen veremiyor, uzağı göremiyor. Bugün Avrupa’nın önemli şehirlerinde havaalanı ile şehir ortalama bir saat sürüyor. Yeniden eski havaalanına dönüş sinyalleri alıyorum. Zorlamayla Bursa Havaalanı bazı uçakların ineceği şekle sokulabilir. Yunuseli’ne doğru meyve bahçeleri sökülüp, pist uzatılabilir… Bu olacak şey mi?
Bizim yapmadığımız bir şey var. Frankfurt’tan inip Berlin’e gideceğiniz zaman sizi pırpırlı bir uçağa bindirirler. Yolcu sayısına göre 10 kişiden 70 kişiye kadar değişen kapasitededir bu uçaklar.
İstanbul-Bursa arasında bu tür pervaneli uçak konsa, Bursa Havaalanı mevcut şekliyle kullanılabilir. THY ara hatlara neden pervaneli uçak koymaz anlaşılır gibi değil.
BURSA’NIN KIRMIZI ÇİZGİLERİ VE PLANLAMA
Büyükşehir sınırlarının genişlemesinin getirdiği olanaklarla yeni bir 1/25 binlik plan gündeme geldi. Nelere dikkat edilmeli?
Bizim dönemimizde yapılan 1/100 binlik plan ki, ona Bursa anayasası diyoruz, onun daha ayrıntılandırılması yapılmalıdır. 2020 Bursa çevre düzen planlanması bütün sivil toplum örgütlerinin katılımıyla yapılmış, Kent Konseyi’nin de onayı alınmıştır.
Burada artık takkeyi önümüze koymamız lazım. Bursa’yı bir ev olarak düşünürsek, Bursa ovası da onun bahçesidir. Çok değerli bir bahçedir ve bunun korunması lazım. 25 binlik plan sadece yerleşim planı değil, ovanın da planı olmalıdır. Önce mevcut durum haritalara işlenmelidir. Birinci ve ikinci sınıf tarım alanlarının etrafı kırmızı çizgilerle çizilmelidir. Buralara kesinlikle hiçbir şekilde yerleşim olmamalıdır.
Küçük yerleşim birimlerinde bile sanayi bölgeleri kurulmuştur. Bu sanayi bölgeleri dondurulmalıdır. Sanayi bölgeleri için de üçüncü ve dördüncü sınıf araziler bulunmalıdır.
Yeni çıkan yasalara göre bu planları korumak daha efektif hale geldi. Kaçak yapılaşmanın hapisle cezalandırılacağı, sadece kaçak yapıyı yapana değil, ona göz yumana da cezalar geldi. Daha iyi korunabilir.
Belki ulaşımdan bile öncelikli bir konudur, çünkü bu bizim geleceğimizi ilgilendiriyor.
25 binlik plan ihalesi konusunda da kamuoyunun kafasında soru işaretleri var. Tek kişinin katıldığı, astronomik bir fiyat verildiği, şeffaf olmadığı söyleniyor. Sadece o değil, Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı başka ihaleler için de benzer iddialar var. Ne diyorsunuz?
Demokrasinin iki ana ilkesi var. Birincisi katılımcılık, öbürü şeffaflık. Başkanın uyguladığı yöntemi halka anlatması lazım. Eğer bu doğruysa onun doğruluğunu halka kanıtlaması lazım. Evet, önemli bir ihale, şartlar konulabilir ama bu şartlar mühendisliğe ilişkin şartlar olmalı.
Örneğin, Murat Kuter’in Bursa Hakimiyet’teki yazısında okudum. Şehir aydınlanması ihalesindeki firmaların ekipmanlara sahip olması isteniyor. Kimisi kiralık, kimisi kendi malı. Mesela kendi malı olması gereken üzerinde sepeti olan, belirli yüksekliğe kalkabilen bir araç. Oysa bu ekipmanlar her zaman kiralanabilir.
Nedir ihale dilinde bunun anlamı?
Uluslar arası standart şudur: Kaliteyi sağlayacaksın ama firma tarif etmeyeceksin. Kamu İhale Kurumu’nun bu tür ihaleleri incelemesi lazım.
BURSA’NIN TIKALI OLAN DAMARLARI
Bursa bir süredir ulaşım konusunda büyük sorunlar yaşıyor. Başkan Hikmet Şahin, Bursa şantiyeye döndü derken, halk çile çekiyor. Acemler kavşağının durumu malum. Orhaneli ve Merinos kavşağının yapımına itiraz edenler var. Sizin görüşleriniz neler?
Sayın Başkan iyi niyetle yapılması gerekenleri yapmaya başladı. Ama bir acelecilik, bir telaş görüyorum. Kendimi göstereyim duygusu yanlış. Ne fakülte kavşağına harcadığı paraya gerek vardı, ne Orhaneli kavşağına… Merinos kavşağı için de aynı şeyleri düşünüyorum.
Bizim 1999 yılında Dünya Bankası’na yaptırdığımız bir ulaşım master planı var. Hatırlarsanız, sizin, televizyondaki “Bursa’nın Nabzı” programında Erdoğan Bilenser bir dosya çıkarıp “işte benim projem” diye göstermişti. Ben o tartışmaların heyecanı sırasında elindeki dosyanın ne olduğunu anlamadım. Fakat bunun maliyeti nedir diye sorduğumda, söylediği rakamdan durumu fark ettim. Meğer, bizim danışmanımız istifa edip giderken, bu dosyayı cebine koymuş. Erdoğan Bey’in televizyonda gösterdiği bizim dosya yani.
Ancak Bilenser, başkan seçildikten sonra o dosyanın kapağını bile kaldırmadı. Benim ulaşım danışmanım İsmail Acar, daha sonra İzmir’e gidip rahmetli Piriştina’nın önce danışmanı, sonra genel sekreteri oldu. Benzeri bir çalışmayı İzmir’de yaptı. İzmir’in trafik sorunlarının çözümünde önemli adımlar atıldı.
O planın içindeki trafik akışına ilişkin öneriler neydi?
Acemler kavşağı tartışılmaz. Ancak, orada farklı bir öneri vardı. Acemler Kavşağından sonra havaalanı yolu duble yol haline getiriliyor, Yunuseli’nin içinden geçirilerek, Hamitler’e çıkıyor. Hamitler’den Filamet kavşağına, oradan da Ata bulvarına bağlanıyor. Böylece İzmir ve Mudanya’ya doğru giden bir başka ana arter kazanıyor Bursa…
O plandaki ikinci önemli husus Bursaray’ın Yıldırım’a ulaşması. İçimdeki acıdır o.
Bursaray’ı Yıldırım’a taşıyıp, şehir içi servisleri kaldırmak artık bir zorunluluk haline geldi. Çünkü Yıldırım’da oturup, sanayi bölgelerinde çalışan çok büyük bir potansiyel var. Onların ulaşımları Bursaray’la sağlanırsa, servislere de gerek kalmaz.
Ben bir yerde başkanla karşılaştım. Ona dedim ki, “Senden başka kimse kaldıramaz  bunu. Radikal kararlar alarak, gözü kapalı işlere daldın, bir de buna dal.”
Bat-cık modeline nasıl bakıyorsunuz?
Bat-çık bir çözümdür ama kısmi bir çözümdür.
Deniliyor ki, şehir içinde köprülü kavşak olmaz?
İnsaf! İstanbul’da her sabah işime giderken, iki köprülü kavşaktan geçiyorum. Dünyanın her yerinde var bu…
Acemler köprülü kavşağında yanlış nerde?
Yanlış yok. Projeyi yapan firma 8 ayrı alternatif sundu, en uygunu buydu. Nitekim Karayolları Genel Müdürlüğü de projeyi onaylamıştı.
Tanıklığı aşmak için ne yapılabilir?
Projede bazı değişiklikler yapılıyor. Biraz kazılarak, kavşağın boyu üç metreyi geçmeyecek şekilde ayarlanacak, lupları da genişleyecek.
Ali Muhittin Dinçsoy’a bir mesajınız var mı?
Saygı duyduğum, Bursalıların da saygı duyması gereken bir insan. Ama burada biraz anlayış göstermesi lazım.
BELEDİYELERİN PERFORMANSI
Sayın Saker, mevcut belediye başkanlarının performansını nasıl buluyorsunuz?
Herkes heyecanla bir şeyler yapmaya çalışıyor ama Erdoğan Bey, döneminde başlayan eğilim aynen devam ediyor. Reklama çok büyük paralar sarf ediliyor. Bir açılış için 10 bin bayrak dağıtıldı. Ben buna yazık diyorum. Bunlar daha şimdiden gelecek seçimler için yatırım yapmaya başladılar. Eğer Erdoğan Bey seçime girip kazansaydı, diyecektim ki, hakikaten ben hata yapmışım, reklama para ayırmalıymışım. Ama Erdoğan Bey seçime dahi giremedi.
Hayatınızın bundan sonraki kısmında ne yapmayı düyünüyorsunuz?
Gündemimde siyaset yok. Benim yaşımdaki siyasetçilere önerim, “kenara çekilin, gençlere fikir babalığı yapın, tecrübelerinizi aktarın ama aktif siyaseti bırakın” ben böyle yapmaya niyetliyim.
SAKER’İN PİŞMANLIKLARI
Sözü bir ara teleferik olayına getirdik. Kent sorunları konusunda engin bilgi birikimiyle soruları yanıtlarken, döneminde teleferiğin özelleştirilmesi ihalesinin İbrahim Yazıcı’ya verilmesinin nedenini soruyoruz.
Bakın ne diyor :
“Sonradan benim haberim oldu. O bizim için bir falso. Fevkalade bir falso. Açık yüreklilikle söylüyorum.”
O sırada başka falsolarınız var mı diye soruyoruz?
Cevap yine açık :
“Kervansaray’ın altında, Havuzlupark’ın yanındaki otel. Oranın sahipleri Bursalı insanlar. Bu insanlar orada otel açmışlar ama turizm ruhsatı verilmemiş. Çünkü imar planında turistik yazılmamış. El değiştirdiğini de bilmiyorum. Bu insanlara ayıp edilmiş yani. İmar planını değiştirelim dedik. Evvela oyarı turizm bölgesi yaptık. Ondan sonra plan değişikliği talebi geldi. Mevcut binalara ne veriliyorsa, ondan bir kat fazla verelim… O sırada proje yapılmış, bir gökdelen. Projeyi yapan da Tabiat Varlıklarında çalışan üye; aynı zamanda Üniversitenin mimarlık bölüm başkanı. Ben hemen Ayhan Kızıl’a telefon ettim, “Bu işi nasıl yapar dedim?” Ayhan bunu çağırdı, o da bıraktı gitti. O proje kesinlikle yapılamaz. Orada tarihi kaplıca, tarihi kervansaray var. Bu kez Mehmet Gedik girdi devreye… Başımıza nasıl kıyametler, en sonunda Gedik beni zorladı. Biz de alanın tamamına inşaat izni verdik. Başkanlıktan ayrıldıktan sonra Mehmet Gedik’in o kişilerle ilişkisi olduğu bilgisi geldi bana çok üzüldüm.
Efendim bu söyleşi için teşekkür ederiz.

 

 



Yazar : Yüksel BAYSAL Tarih : 07/2005

   

En Son Yazılar
“İNEGÖL’Ü MOBİLYA MARKALARININ ŞEHRİ YAPACAĞIZ” 06/2007
CUMHURİYETİN KAZANIMLARININ KAYBEDİLMESİNDEN KAYGILIYIM” 04/2007
OBJEKTİFLERİN ARASINDAN BURSA 04/2007
PLATO KADERİNE TERK EDİLDİ 04/2007
“KRAMPONLA YALIN AYAĞIN YARIŞTIĞI NERDE GÖRÜLMÜŞTÜR?” 04/2007
BURSA’DA BİR YILDA ON MİLYONU AŞKIN HASTA 02/2007
CARGİLL SORUN OLMAYA DEVAM EDİYOR 02/2007
27 MAYIS İHTİLALİ VE BİR TARİHİ ÇINAR: RECEP KIRIM 06/2006
OSMANGAZİ BELEDİYE BAŞKANI RECEP ALTEPE 06/2006
CARGİLL BURSA’YA İHANETTİR!... 06/2006
TURHAN TAYAN’DAN AKP’YE ELEŞTİRİ OKLARI 03/2006
ŞAİR NAZIM HİKMET GEÇTİ 03/2006
MEHMET ALİ İNAN OKUMAYI IŞIKLI BİR YOLDA YÜRÜMEYE BENZETİYOR 03/2006
DOKUMACI NAZIM HİKMET 03/2006
BURSA’NIN SOYADI SU, RENGİ YEŞİL BEYAZ 03/2006
“POLİTİKADA EN UYUMLU OLAN EN TEPEYE TIRMANIR!” 03/2006
RAİF KAPLANOĞLU, YILLARDIR KAYBOLAN ZAMANIN PEŞİNDE… 01/2006
Niyazi Menteş’i kaybettik. 01/2006
70’Lİ YILLARDAN 2000’LERE BİR SİYASET YOLCUSU… 01/2006
“ÜZÜM İDİLER ŞARAP OLDULAR” 01/2006
“HEY BURSALI BURSALI BELİ İPEK KORSALI” 01/2006
BALKANLAR VE GÖÇ 01/2006
HAYATİ KORKMAZ’IN NEVİ ŞAHSINA ÖZEL SİYASET YOLCULUĞU 11/2005
HAKAN KÖKSAL “YAZDIĞI YERDEN PARA KAZANIYOR!” 11/2005
“BAT-ÇIK’LARA TAKILDIK KALDIK” 11/2005
DEĞERLİ AĞABEYİM 11/2005
BURSA’NIN BANGLADEŞLİLERİ 11/2005
ŞEFFAF MUTFAK DÖNEMİN BAŞLADI TEMİZLİĞİN YENİ ADI: 11/2005
GÜMÜŞHANE 09/2005
SULAR ŞEHRİ BURSA 09/2005
PROF. MUSTAFA DURAK 09/2005
KARA’NIN VERDİĞİ BEYAZ DERS 09/2005
HÜZÜNLER KENTİ 09/2005
NİLÜFER DERESİ, GÖKSU GİBİ OLACAK 09/2005
BENER ÖZCAN İKİNCİ HAYATINI BİR GEZGİN OLARAK YAŞIYOR 09/2005
BURSA KÜLTÜR YOLU CANLANDIRMA PROJESİ 07/2005
DOĞUNUN VE BATININ BİLGELERİ 07/2005
OKUR YAZAR BİR YOLCU 07/2005
HATIRLA SEVGİLİ AK PARTİ 06/2007
CELAL BAYAR VE BURSA 06/2007
MİLLİYETÇİLİK KİMİN İDEOLOJİSİDİR? 04/2007
TABULAR RAFA, DEMOKRASİ MEYDANA 04/2007
CUMHURBAŞKANI KİM OLMALI? 04/2007
BURSA’DA BİR YILDA ON MİLYONU AŞKIN HASTA 02/2007
YASALAR MI DEĞİŞMELİ KAFALAR MI? 02/2007
FARUK ÇELİK RÖPORTAJI 02/2007
RECEP ALTEPE RÖPORTAJI 06/2006
LAİKLİK ÇATIŞMA ARACI OLDU 06/2006
BURSA’DAN NAZIM GEÇTİ Mİ? 03/2006
GELECEĞİMİZİN TEMİNATI ÇOCUKLAR 03/2006
SEVİLEN VE BUDANAN ADAM TURHAN TAYAN 01/2006
BURSA’DA DOĞALGAZ REZALETİ 01/2006
ANKARA’YA YOLU DÜŞENLERE ÇAĞRI 11/2005
BURSA’DA İPEK, HEREKE’DE HALI 01/2006
UNUTULAN BURSA’DAN İZLENİMLER 11/2005
MEDENİYET PROJESİ AVRUPA BİRLİĞİ 11/2005
KARADENİZ’İN ÖZ EVLADI 09/2005
MEYDANSIZ ŞEHİR, HEYKELSİZ MEYDAN OLMAZ 09/2005
İSLAMCILAR SAHİDEN DEĞİŞTİ Mİ? 09/2005
KİMLERİN EİNSTEİN’I VAR? 07/2005
TAHTAKALE’YE GÜZELLEME 07/2005
“ORDA BİR KÖY VAR UZAKTA!” 07/2005
MİNİKLERİN GÖZÜNDE DÜNYA 07/2005
DÖNEMİN İÇİŞLERİ BAKANI MEHMET GAZİOĞLU SİVAS’I UNUTAMIYOR: 07/2005
KENT MEYDANINA KAVUŞUYOR… 07/2005
İLK KURTARILACAK, DOĞAL ALANLAR 07/2005
DEMOKRAT BAKIŞ’A İNCE BİR BAKIŞ 07/2005
FUAT SAKA RÖPORTAJI 07/2005
ERDEM SAKER 07/2005
ONLAR BİZİ İSTİYORDU! 06/2005
AYDINLANMA VE DİN 06/2005
1.LEYLEK ŞENLİĞİ KUTLANDI! 06/2005
TAŞIN IZDIRABI 06/2005
MUSTAFA KARA 06/2005
MUTFAKTAN MİTİNGE… 06/2005
KİM BU DEDE? 06/2005
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI HİKMET ŞAHİN : 06/2005
DOĞUNUN VE BATININ BİLGELERİ 06/2005
“BU MEMLEKET BİZİM… BİZİM DOSTLAR BİZİM” 06/2005
BKSTV GENEL SEKRETERİ AKİF KOÇYİĞİT: 06/2005
44. BURSA FESTİVALİ 06/2005
ŞEHRİN İÇİNDEN İMPARATORLUK GEÇTİ 05/2005
METAL FIRTINA’DA YANITLANMAYAN SORULAR? 05/2005
KEMAL EKİNCİ 05/2005
KARŞINIZDA BURSA ODA ORKESTRASI! 05/2005
İÇ BAHARINIZ DAİM OLSUN 05/2005
BURSA’DA YAŞAYAN BİR İLİŞKİ AVCISI : HAKAN AKDOĞAN 05/2005
10 DAKİKA ARA!!! 05/2005
Mehmet Gedik Röportajı 06/2005
Ertuğrul YALÇINBAYIR Röportajı 05/29/2012
YERYÜZÜNÜN LANETLENMİŞ HALKI YAHUDİLER 05/29/2012
DEMOKRAT DEVLET 05/29/2012